Gazas kvinnor bakom dubbla murar

Efter att det här reportaget publicerats fick jag mejl från en ung läsare:

”Det är väldigt sällan som tidningar skriver sådant här. Många gånger är det hyschpysch om hur kvinnor har det; deras rättigheter går inte under mänskliga rättigheter på samma sätt.

Därför vill jag ge dig/er en eloge för att ni skrev denna artikel. Jag är säker på att många fler kvinnor också känner sig stärkta att detta problem kommer upp på ytan. För om fler blir medvetna, tror jag att fler orkar kämpa för kvinnans lika rätt jorden runt.”

Det där mejlet tar jag fram och rullar runt i ibland när det känns motigt.

Eid el fitr i checkpointen Erez, Gaza.

Eid el fitr i checkpointen Erez, Gaza.

[Publicerat i efterhand.]

1 kommentar

Under Journalistik

Ett svar till “Gazas kvinnor bakom dubbla murar

  1. Ping: Hejdå Sydsvenskan. | Journalist Kinga Sanden

Lämna en kommentar