Force majeure osv

Uppdaterat med NEWS: flyttar.
Nu.
Hurra!

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
IMG_4222Jag har inte lagt ner, bara hamnat i en skitsits privat. Det handlar om att jag akut måste skaffa fram en ny lägenhet och flytta, och ta mig ur ett hyreskontrakt där jag inte kan bo kvar. De juridiska och ekonomiska konsekvenserna är enorma. Oron molar och isar och tar all uppmärksamhet och håller mig vaken på nätterna och i zombieläge på dagarna och det är väldigt svårt att få något ur händerna. Plus detta att ganska enkel information bara försvinner ur huvudet.

I sådana här lägen hade det varit fint att vara anställd. Prata i enrum med chefen, få hålla låg profil ett tag, gå dit och göra det man måste, få månadslön. Desperationen över alla pengar jag måste ut med blir ju inte mindre av att jag just nu knappt drar in några. Och frustrationen blir inte mindre av att det för en gång skull finns rätt mycket internationellt uppmärksammade argentinska nyheter.

Under tiden håller jakarandaträden på att blomma ut. Jordgubbarna är sitt bästa nu, och persikor, aprikoser och körsbär har börjat bli överkomliga. Det är soligt men inte hett, kvällarna är ljumma. Det är egentligen den allra bästa tiden.

2 kommentarer

Filed under Nån sorts bloggeri

2 responses to “Force majeure osv

  1. Karen Söderberg

    Om det skulle vara till någon hjälp kan jag läsa allt åt dig så snart jag är hemma igen.

Kommentera

